Minitel 1 ako terminal a jeho echo + citanie obsahu 8051

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Leden 16 10:46:37 CET 2014

Pani,
pre tych, ktorym sa nechce citat dlhy pokec:
1, Da sa precitat obsah internej ROM P8051AH?
2, Pozna niekto sekvenciu prikazov ako u Minitel 1 (nie 1B) zrusit lokalne echo?

---------------------------------

Dlhsia verzia:
dostal sa mi v niekolkych kusoch do ruk terminal Minitel 1. Pre tych,
ktori system minitel nepoznaju, sa mozu pozriet sem
http://en.wikipedia.org/wiki/Minitel , moj konkretny stroj je tento
http://www.minitel.us/machines/minitel-1/

Kedze svojmu povodnemu ucelu uz sluzit nebude, chcel som to pouzit ako
obycajny dumb terminal, Minitel ma k tomu aj vyvedeny DIN-5 konektor,
na ktorom som si nasiel GND, Rx a Tx. Rx prijima a zobrazuje na
obrazovke, Tx vysiela co bolo tuknute do klavesnice, ale - znaky
pisane na lokalnej klavesncii su "echovane" aj na obrazovku, co sa mi
velmi nehodi. Ak urobim loopback Tx-Rx, vidim kazdy znak dvakrat.
Zistil som, ze echo sa robi softwarovo, tak hladam sposob ako ho vypnut.

Jednou moznostou je vypnut ho "dobrovolne". Na webe sa da najst
mnozstvo prikladov ako sa pripoji Mintel 1B k PC, co by seriova
konzola alebo druhy displej, je tam aj sekvencia prikazov (escape
sekvencie) pre minitel, ktora vypina echo - ale tieto nefunguju na
Minitel 1 (bez B), hadam aj preto, ze maju ine funkcne klavesy.

Druhou moznostou by bolo precitat obsah MCU, ktory to vsetko riadi,
konkretne P8051AH (ano, je to adekvatne 80-tym rokom a je tam 8051)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/UvwaSZaQ95XVo3Wum5bTp2O7KmOI5SOKhkCKMBs9Xmc?feat=directlink
Ten je ale pekne zaspajkovany na dvojvrstvovom plosaku a predtym nez
ho s nejakou pravdpodobnostou poskodil, chcem vediet ci to ma zmysel
skusat. V datasheete sa hovori o citani internej EEPROM, resp.
zakazani citania lockbitom, ale o ROM som sa nedozvedel nic.
Z obsahu ROM (resp. jeho disasemblovanej verzie) by sa iste dalo
vycitat ktore klavesy ovladaju echo, pripadne by som echo mohol vypnut
a do kompatibilneho '51 MCU napalit zmeneny obsah.

Jo a mam nafotenych viacero fotiek, predovsetkym zvnutra, tak to mozem
niekam zavesit na web :-)

Dakujem,
J.