programovani pro deti

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Leden 15 09:28:30 CET 2014

Zdravím,
  napadá mne toto - aby byl ten kluk ochoten něco dělat, musí ho to fakt
bavit. Taky jsem se snažil ty svoje nějak vychovávat, ale naprosto marně.
Jenže můj nejmladší si oblíbil autíčka - hry jako RoR (Rigs of Rods) a podobné,
s co možná reálnou fyzikou a řadou modelů reálných aut. A ejhle - najednou
pocítil potřebu ty modely modifikovat - začal jen jednoduše změnou barvy, přes
složitější specifikace textur, až se nakonec dostal i k nějakým těm fyzikálním
vlastnostem. A najednou jsem zjistil, že edituje v hex-editoru binární soubory
jako letitý hacker, umí z hlavy binární AND/OR/XOR, aniž mu to někdo musel
vysvětlovat atd. atd. Dokonce i "vyluštil", které bajty co znamenají, protože
to není nikde explicitně uvedeno (nu, ve zdrojáku možná je, ale to zase tak
daleko ještě není) a on to prostě zkoušel metodou pokus-omyl :-). Není to sice
pravé programování, ale už to není jen úplně pasivní použití kompu. Nu, má
nakročeno na autotronika, vyloženě se těší, až si bude moci sahnout na
opravdové auto a trošku ho "vytunit" :-). Tak ho to snad bavit nepřestane...
  Zdraví Pavel