elektronicke dema s mcu - napady

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Leden 14 22:16:39 CET 2014

> Kdyby se jim k tomu napsala klasicka pravdivostni tabulka se sloupecky A, B a X (treba pro funkci AND, OR atd)
> a reklo se jim tlac1=A tlac2=B LED3=X (pripadne tlac3=muj odhad X a LED3 potvrzeni spravnosti), tak proc ne.

Ja neviem. To mi uz pripada trocha schodnejsie zobrat za hrst roznych 74xx.

Ja som aj povodne chcel pripravit taky "transparent", kus papiera s
vystrihnutymi dierami pre tlacitka a LED, na ktorom by bol popis - na ten
binarny prevod ku kazdemu tlacitku nieco ako "x 2^0 ... x 1"   "x 2^1 ...
x2" atd., potom medzi to take ciary a velke plus, a to by viedlo k tej
sedemsegmentovke; k tym dvom extra tlacitkam "+1" a "-1". Ale potom nejako
z toho zislo - musel by som vystrihovat pekne diery, nejako by som to
musel upevnovat, vobec, chcelo by to krabicu a drziak na baterku prip.
konektor na adapter a stabilizator, a nie len tak dva droty k plochej
baterke... To je uz vela roboty a zda sa mi to malo efektu.

Este porozmyslam.

>-posuvny registr? (6 tlacitek pro on/off jednotlivych bitu na nastaveni
>stavu a pak 2 tlactiky u 7seg pro posuv (nebo rotaci) vpravo/vlevo) 7seg u
>toho muze zobrazovat dekadickou reprezentaci daneho cisla

Take nieco som pisal v povodnom prispevku (shift). Ale dakujem, vidim, ze
to je asi jeden z tych nametov co asi naozaj spravim.

>-(bohuzel 1 led+tlacitko chybi) "namapovani" jednotlivych bitu (LED) na
>segmenty jedne z 7-seg? (jak ze se to vlastne ty cisilka na 7seg skladaj)

To je dobre, to sa mi paci. Ako siedme tlacitko bude jedno z tych dvoch co
su extra. To, ze k nemu nie je LED, podla mna nebude vadit.

> Snazil som sa ti navrhnut nieco jednoduche, co by nepotrebovalo moc uprav,

Ano, take som prosil, ano, som lenivy... :-)

> takze staci naozaj jeden volny pin, najlepsie analogovo-digitalny. A kedze
> tam mas este vyvedene isp, tak by si to mohol riesit ako nasuvny modul k
> tej tvojej doske.

To je ozaj dobry napad, dakujem.

Uz si to budem musiet zacat pisat... len aby bolo casu a sil... ;-)

Dakujem vsetkym. Samozrejme, ak niekoho nieco este napadne, budem len rad.

wek