[OT] "Francuzski robotnicii"

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Leden 14 20:51:47 CET 2014

Vazeni pratele a kolegove,

omlouvam se za OT, ale jsem nazhavenej do bela a potrebuju se nekomu
vykecat...

Potreboval jsem nekdy kolem desateho prosince koupit pres eBay jakousi
netypickou DVD mechaniku (nahradni dil do stolniho rekorderu), ale at jsem
hledal, jak jsem hledal, jediny alespon trochu akceptovatelny prodejce byl
ve Francii (dokonce nabizel nekolik kusu, cca deset).

Tak jsem si rikal, ze je to obchodnik a ze kdyz uz tedy nakupuju od Cinanu,
Americanu, Nemcu, Kanadanu, Australanu, ze bych to jednou mohl zkusit i s
Francouzem a pozadovany nahradni dil jsem objednal. Kdyz si odmyslim, ze
chtel pomerne predrazene postovne (na muj vkus je 17 EUR postovneho za
vybrakovanou DVD mechaniku docela dost), akce probihala celkem standardne.

Protoze to melo byt do tatova prehravace a k nasim jsme jeli na Vanoce,
zacal jsem byt pred odjezdem na svatky mirne nervozni, kdyz zasilka stale
nikde nebyla. Kontaktoval jsem prodejce s dotazem na zbozi a jeho reakce
20.12. byla "prave dneska se mi ta zasilka vratila jako nedorucitelna, Vase
adresa neexistuje, napiste mi spravnou".

Spolkl jsem nekolik opravdu nehezkych slov a napsal mu adresu v jine
transkripci (chtit po Francouzovi, aby bezchybne opsal Tschechische
Republik -mam registraci v ebay.de- je zrejme vrchol sadismu), bez nejakych
zvlastnich znaku (uz se mi stalo, ze nejaky american mel problemy s lomitkem
u cisla domu, takze pouzivam jen orientacni cislo, nikoli popisne) a poslal
mu to.

On se dal uz neozval, tak jsem to bral jako zajimavou zkusenost, ale vrtal
ve mne cervik pochyb - ocekaval bych, ze odesilatel bude chtit uhradu noveho
postovneho, zlast, kdyz to byla takova palka, ale nic nechtel, tak jsem to
neresil (tatovo DVD jsme jakz takz zprovoznili, takze do rychle akce mne uz
nic netlacilo).

Ale stale nic neprichazelo, ackoli zasilky, ktere jsem objednaval i ze
vzdalenejsich zemi, nez je FR, uz byly davno doma. Nedalo mi to a
predevcirem jsem mu poslal mail, jestli netusi, kde je moje zasilka. Vcera
mi poslal tracking number, ovsem aniz by se zminil, se kterou postovni
sluzbou moje zasilka jede. Po chvili patrani jsem metodou pokus-omyl nalezl
tu spravnou (samozrejme je mi jasne, ze tohle je presne ten druh informace,
kterou by kazdy FRANCOUZ samozrejme vedel - a ostatnim do toho nic neni) a
nestacil se divit:

Zasilku podal 10.1. (uz jen to je na presdrzku), do 13.1. se to potulovalo
po Francii (tedy spis polehavalo na postupne trech uradovnach) no a dnes to
konecne vycestovalo z Francie. Super, jsem nadseny, opousti to tu prokletou
zemi!

Vycestovalo, to ano. Ale do Nemecka. Dneska koukam a uz to vystridalo dve
mista v DE, aby to nakonec skoncilo v Ludwigsburgu s poznamkou "Your parcel
has arrived in the destination country".

Tak doufam, ze nejaky logicky myslici Nemec pochopi, ze Czech Republik je
totez co Tschechische Republik a ze to jsou ti otrapove o kousek dal na
vychode, a ze to nejak posle dal - tedy samozrejme za predpokladu, ze to na
prislusne tridirne nedostane do rukou Turek a nespete si to s Cecenskem,
Cinou nebo nejakou jinou zemi od C, treba Somalskem :)

Jiste, je to historka okresniho formatu, ale neverili byste, jak mne
otravila. Zacina chapat Baluovy "sympatie" k "francuzskym robotnikom",
precetl jsem si prvni dil "Merde!" od Stephena Clarka, abych pochopil, jak
hluboko jsem slapl, a pozadal rodinu, ze kdybych se jeste nekdy rozhodl
obchodovat s Francouzem, at mi radeji vrazi par pres hubu, aby mne to rychle
preslo...

Pavel Kutina