elektronicke dema s mcu - napady

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Leden 14 15:55:00 CET 2014

Pre deti som na kuse univerzalu zbastlil taky geret - sest tlacitok v jednom rade, pod kazdym tlacitkom jedna LED, vedla toho dve sedemsegmentovky a dalsie dve tlacitka, k tomu vsetkemu jedna ATMega8 (ucastnici vianocnej hw-listovice vedia, o com hovorim). Bolo to urcene na demonstraciu dvojkovej sustavy - tlacitka pri LED menia ich "hodnotu", na sedemsegmentovkach sa zobrazuje desiatkovy ekvivalent, dve tlacitka naviac su inkrement a dekrement. Pre dospelych som to prezentoval ako hadanku - uhadni funkciu... :-)

Kedze je to programovatelne, chcel by som ten hardware znovupouzit na nejake ine ukazky suvisiace s elektronikou, podla moznosti s minimom HW uprav (bo je na tom univerzali uz dot husto drotovacky - mimochodom, LED a 7segmentovky su v multiplexe). Zatial ma napadlo:

- blikanie LEDkami, kde by sa jednou dvojicou tlacitok menila strieda a druhou frekvencia. Kedze 7seg su len dve a v multiplexe, zobrazovanie aktualnej freq/striedy by bolo treba nejako inteligentne vymysliet (na dalsie tlacitko?). K tomu jeden ventilator na demo stroboskopickych javov, mozno by sa dal urobit aj "mechanicky osciloskop" s kuskom alobalu na ventilatore (? - nemam skusenost)

- demo sekvencnych LSI obvodov - D, latch, shift register (citac je uz vlastne teraz)

Privitam dalsie napady, manety, komentare.

Dakujem,

wek