Re: Mikro C PIC - string - problém

Martin Persich persich na transcon.cz
Pondělí Leden 13 22:13:58 CET 2014

Re: Mikro C PIC - string - problémA ještě jeden postřeh. Pokud se jedná o buffer pro 16-ti znakový LCD displej, tak pro použití funkce "strcpy()" je nezbytné, aby tento buffer měl délku 17 znaků (pro uložení ukončující "nuly" - '\0' ). Jinak dojde k nedefinovanému přepsání "následující" proměnné.
Martin. persich na transcon.cz

  ----- Original Message -----
  From: Aleš Novák
  To: HW-news
  Sent: Monday, January 13, 2014 9:32 PM
  Subject: Re: Mikro C PIC - string - problém

  Nemelo by to byt spise takhle:
  stcrpy(prvni_r,"testovaci napis");

  Jmeno pole je samo o sobe pointer na jeho prvni polozku.

  Ales

  13. ledna 2014, 20:31:59, napsal jste:

       Zkuste stcrpy(&prvni_r,"testovaci napis");

        LK

        Dne 13.1.2014 19:53, Jan Půhoný napsal(a):
        Zdravím konferenci,

        mám tady takový lama problém v C (Mikro C pro PIC řady 16).

        V proměnné prvni_r mám znaky pro první řádek LCD displeje (pak to vypisuji přes Lcd_Out(1,1prvni_r); - to funguje.

        //definice

        unsigned char prvni_r[16];

        //editace znaků

        prvni_r[5] = 223;
        prvni_r[6] = 'C';
        prvni_r[7] ='  ';

        Lcd_Out(1,1prvni_r); //na pozici 5,6,7 mi to vypíše °C
        to funguje ok

        Proč ale nefunguje toto:

        prvni_r="testovaci napis";

        na tomto řádku to hází error: Assigning to non-lvalue

        Co s tím, abych tam mohl dávat jak celé řetězce a zároveň editovat jednotlivé znaky?

        Díky,

        Honza Půhoný

  S pozdravem,
   Aleš