Re: Zaměřování s moduly 433Mhz

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Pondělí Leden 13 08:38:07 CET 2014

s moduly neporadím, ale s anténami jen pár postřehů....
HB9CV používáte pro vertikální polarizaci? Tam ten směrový diagram bude podstatně horší. Lepší by bylo vyhodnocovat minima.
Pozor při nesymetrickém napájení vlastních zářičů anténa šilhá. Lepší je napájet symetricky. Dle mého soudu je však tato anténa pro dané pásmo a pro danou aplikaci, kde je vyžadována extrémní směrovost naprosto nevhodná. Lépe by bylo použít např. 7mi prvkovou Yagi. Dobrý popis je např. ARB1/82. Vyhýbejte se anténám širokopásmovým (LP).
Pavel Glajc

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: "Petr Zapadlo" <zapik na email.cz>
Příjemce: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 13.01.2014 08:14
Předmět: Zaměřování s moduly 433Mhz

Zdravím,

o víkendu jsem si hrál s níže uvedenými moduly. Zkoušel jsem jestli budou použitelné na zaměřování. Do vysílače jsem pouštěl obdélník cca 1kHz a k přijímači jsem udělal anténu HB9CV (nebo HB9CW?):
http://www.excool.wz.cz/PMRm/HB9CW.htm

Překvapilo mě:
1)jaký velký je bordel na tomto pásmu, z hnízda wifi antén místního ISP se linul slušný binec. Občas byl slyšet krátký kodovaný povel - asi nejrůznější dálkáče.
2) jak malou směrovost má HB9CV
3) jaký dobrý dosah to má. Vysílač byl bez jakékoliv antény dobře slyšitelný ještě na cca 400metrů
4) že z přijímače se bez signálu linul šum jako z FM (přitom by měl být AM)

Chci se zeptat, jak by se daly zlepšit vlastnosti na použití dohledávání vysílače.
přijímač má na konci dvojitý operák LM358, napadlo mě, že jeden z nich bude v režimu komporátoru, proto ten hlasitý šum srovantelný s modulovaným signálem. To by mohlo mít vliv i na pocitově hodně málo směrovou anténu - dokud je aspoň nějaký signál, tak ho slyším v plné "palbě" (jitter hran ovlivněné šumem samozřejmně uchem neslyším).

Nemá někdo s těmito moduly analogové zkušenosti?

Díky
Zapik

RX:
http://dx.com/p/cr9aw1n1-super-heterodyne-rf-wireless-receiver-module-151057