RE: Otáčky motoru

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Leden 11 23:17:23 CET 2014

Synchronní stroj, pokud si dobře pamatuju, musí mít napájenou kotvu, čili někde na hřídeli sběrné kroužky (což v původním příspěvku nebylo ani uvedeno ani vyvráceno). Pokud to má kotvu nakrátko, tak to musí mít oproti točivému mg poli ve statoru skluz (jinak by to nemohlo fungovat) a tedy je to asynchronní. A v obou případech je celkem jedno, jestli se udělá motor klasické konstrukce nebo jaksi "naruby" s vnější rotující klecí.
Jestli moc kecám, tak mě někdo opravte, ten předmět jsem měl jen jeden semestr "mnógo lět tamů nazááád" :-)

 Jakub Šerých