Nezname SMDcko

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Leden 11 22:37:40 CET 2014

 11.1.2014, 22:06:06

Kdyz dela celovku s ledkou cinan, tak se na nejakej odpor z vysoka
vy...... a k omezeni proudu pouzije jenom tenkej privodni drat. A
usetri hned 2x.
Ale vy jste holt starej poctivej blbec a tak platite za drahy tlusty draty a
jeste za odpor.  :-)
A ted vazne.
Jeden clanek na jednu ledku povazuji za nevhodne predevsim ve vztahu k
<sub>, tedy nejakemu spinanemu stabilizatoru.
Omezovaci R ma IMHO blize spise k linearni regulaci o ktere jsem se
zninoval, ze nekdy muze by vyhodna.
Starsi luxeon III na v ds uveden ubytek min. 3,03  std.3,7  max.4,47V.
Pri te max hodnote, si s R uz moc neposvitite.
Mate naprostou pravdu, ze moderni ledky maji ubytky spise mensi, ale
bohuzel to plati i o napeti LiIOn clanku.
Treba panasonic NCR18650A 3,1Ah ma pri I= 1C a 50% vybiti cca 3,4V
(starsi clanky mivaly pri 50% 3,6-3,7V) a pri -10 st. C pri 3V je
vybity cca ze 2/3.
No a je tu jeste rozptyl Uf mezi jednotlivimi kusy LED. Mam odmereno
6ks led v pouzdre 5050 napr:
http://dx.com/p/diy-18-20lm-6000-6500k-white-smd-5050-led-100-piece-pack-122486
a pri 15mA je Uf min 3,012V    Uf max  3,459V, coz pri napajeni pres R
z jednoho liion znamena, individualni hodnotu R pro kazdou led, nebo
se smirit s celkem slusnym rozdile v proudu a svitivosti.
Vadi, nevadi ?
Opet, zalezi na konkretni aplikaci a vkusu kazdeho soudruha.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz