Problem zemnich smycek

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Pátek Leden 10 16:18:39 CET 2014

Ackoliv me realita nuti udelovat vele-moudre rady na toto tema mladym
stavitelum robotu - sam jsem se ted dostal do uzkych.

Mam desku A kde se produkuje signal amplituda 10 uV frekvence 100 KHz na
stejne desce je more CMOS logiky, ktera produkuje nezanedbatelne ruseni do
napajeni od 100 KHz do desitek MHz

Pak mam desku B kde je zesilovac toho 10 uV signalu. Operacni zesilovac se
vstupnim odporem kolem 10 Kohm. A obe musi byt (bohuzel) spojeny jak
signalovou tak silovou zemi ....

Jediny zpusob jak se zbavit parazitni vazby pres zemmi smycku je takovy, ze
do napajeni jsem na obe desky musel dat tlumivku 10 uH a na zem odpor 3.3
ohm - vse samozrejme obklopene patricnymi kondenzatory ze strany zdroje i
samotne desky (desitky uF)

Kdyz jsem stejny (i vetsi) odpor dal do signalove zeme na vstup/vysup -
jakoby tam nebyl a signalu dominoval parazitni prijem ruseni. stejne tak
kdyz jsem silovou zem spojil nakratko a signalovou zem vynechal.

Je takove resení - s malym odporem v zemnim dratu "neco proti necemu" ?
Podotykam ze s temito "filtry" uz neni problem a signaly behaji podle
teoretickych predpokladu.

Zdravi  Petr Kubac