jak dodatecne chladit pouzdro D2PAK

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Čtvrtek Leden 9 21:19:53 CET 2014

Zdravím,

Pokud je z druhé strany DPS volno, tak by se pod pouzdro dal dát mosazný
šroubek se zápustnou hlavou a z druhé strany na to našroubovat
něco většího.

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Datum: 9. 1. 2014
Předmět: jak dodatecne chladit pouzdro D2PAK

"
Trochu jsem neodhad chlazení tranzistoru v měniči. Mám tam IRL3705Z a při
proudu 15A se odletoval. Je pod ním kus Cu plochy (měď 75 um), ale nestačí
to. Potřebuju uchladit podle výpočtu 2,5W, ale s přepínacími ztrátami asi
víc. Jak se tyto pouzdra chladí jinak než Al tišťákem? Mohl bych dát pod
pouzdro Cu plech a ohnout ven, ale jen tl. pod 1 mm (mám 0,6), to asi moc
tepla nevyvede. Nebo kousek 4mm plechu na ten konec co vyčnívá z plastu, ale
tam kde má TO220 placku s dírou, tady toho kouká tak 1 mm. Když to na
pouzdro naletuju a na tu měď přitáhnu Al chladič (nad tranzistorem místo
je), možná by to i stačilo. Nebo přitáhnout chladič jen z vrchu na plast?
Přece jen je to výkonové pouzdro a chlazení by mohlo být nějak vymyšlené.

Anděl