Velikost soucastek v RF technice?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Středa Leden 8 10:31:15 CET 2014

mikropasky.
Ja se na to treba snazim myslet na spravnou impedanci vedeni, ale nekdy mam
pocit, ze jsem sam a profici to az tak nehroti.
http://i.imgur.com/nuBC4ih.png
To je vystupni clen referencniho designu TI pro pasmo 433MHz, jak ma
"tluste" tracky jsem sice nemeril, ale jelikoz SMD je 0402 nebude mit track
k antene vice nez 0,75-0,5mm. Jelikoz to je na FR4 er bude na 500MHz cca
4,35 tak pri h=1,5 by track mel byt rozhodne pres 2mm ,napriklad zde mi
vyslo 1,9mm
http://www1.sphere.ne.jp/i-lab/ilab/tool/ms_line_e.htm
o to zajimavejsi je, ze tento calkulator spocita neco jineho :-)
http://www.emtalk.com/mscalc.php?er=4.35&h=1.5&h_units_list=hmm&f=.433&Zo=50
&EL=1&Operation=Synthesize&Wa=2.89235363069&W_units_list=Wmm&La=
1.05971854166&L_units_list=Lmm

Simulace
Kdyz byla rec o simulacich, co tak vim tak existuje nekolik "velkych" sw pro
simulace v RF.
od Agilent ADS, od ANSYS ANSYS HFSS respektive Designer ,  od AWR Microwave
office a od CST  CST Studio.
Mohu se zeptat,ktery je nejvice user friendly na takove ty zakladni veci
jako je treba navrh a simulace filtru, anteny a takovych drobnosti?
Studenti na VS casto pouzivali Ansoft Designer 6, ale ten nejak u ANSYS
zcela zatratili. Asi ho nahradil ANSYS Designer 8, ale i on si moc
pozornosti na webu nevyslouzil.

Jirka

> este som zabudol... ak je to do zariadenia podobneho tomu transvertoru
tak si treba este pozret maximalny jednosmerny prud, ktory prislusna
cievka znesie.

Mimochodom, k tej konstrukcii transvertora je nejaky konkretnejsi popis,
alebo len navod na stavbu (ako na spomenutej linke)? Zaujali ma vedenia
vo vystupnom obvode "vykonoveho zosilnovaca". Vyzera to ako v
naozajstnom vystupnom stupni, ale dlzky mi pripadaju moc kratke na to
aby to bolo postavene s 50 Ohmovymi mikropasikmi :-)

b.