Velikost soucastek v RF technice?

Středa Leden 8 09:46:37 CET 2014

Když jsem viděl lampová rádia ze 60. let jak je tam dělaný vstup pro FM,
divil jsem se že jim to s těma součástkama mohlo fungovat. Klasika -
elektronka, okolo patice poměrně velké součástky na delších přivodech.
Museli asi hodně uvažovat, jak to rozmístit, aby tyhle parazitní vazby
nevadily. Sice to bylo "jen" 100 MHz, ale rozměry toho kastlíku skoro
10x10 cm...  Dneska máme možnost na desce udělat kompaktní uzeměnou
plochu a dohadujeme se, jestli 0603 nebo 0805 :-)
Anděl