Bezduvodne zasekavani CNC v pravem uhlu [Re: rezani hliniku laserem]

balu@home balu na k-net.fr
Úterý Leden 7 23:11:10 CET 2014

no az take jednoduche to nie je. Ked musis hybat polkou stroja tie
zotrvacne hmotnosti su uz vyznamne. V serioznych strojoch sa pouzivaju
serva, krokove motory naozaj len v tych najmensich na domace pouzitie.
No a servo je servo, riadi sa spatnovazobnou sluckou na zaklade snimaca
polohy. U samohybneho robota na sutaz je ti jedno ci slucka prekmitne,
dostane sa tam kam chces. Ked ti ale prekmitne slucka u obrabacieho
stroja v zabere tiez sa dostane na pozadovane miesto urcenia, bohuzial
tam budes mat dieru :-)
Takze s tymi tvrdeniami ze 3x vacsie zrychlenie predsa nemoze byt
problem by som to velmi neprehanal :-) Chvilu som sa s tym hral na
bratovej freze ked ju staval a kalibroval, nie je to zrovna trivialny
problem.
b.