Bezduvodne zasekavani CNC v pravem uhlu [Re: rezani hliniku laserem]

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Úterý Leden 7 19:36:16 CET 2014

> No tady bych si dovolil trochu nesouhlasit. Netvrdim, ze se nedaji udelat
> spatna serva, ktera budou mit treba tak male rozliseni enkoderu/resolveru,
> ze se budou velmi obtizne ridit a budou treba i z principu nepresna. Ale
> u dobreho serva s rozumne navrzenym rizenim si myslim, ze je presnost
> a vykon celeho pohonu nekde jinde, nez kde jsou krokace.

ja Vam a ani p.Pecovi nebudu vyvracet co je presnejsi - bylo by mozna
dobre zauvazovat na co reaguje PID smycka v driveru a na zaklade ceho
zacne teprve neco konat
a proc se pri servisu CNCcek meri tzv. vlecna chyba

serva maji velmi mnoho vyhod, ale zrovna ta co se tyka absolutni
presnosti to teda neni

> Ale krokace s primym odmerovanim muzou byt taky fajn. Uz mam pravitka
> pro svou malou frezku, tak az ji budu moct zastavit (viz posledni odstavec)
> a budu mit chvili casu, tak chci sparit prave krokace a prime odmerovani.

krokace nepotrebuji z principu zadne odmerovani - musi byt vzdy na
pozici - nejistota vystaveni klasickeho krokace je maximalne 1/4 kroku
odmerovani je dobre jen na to, ze muzete vyhlasit stop, pokud vam krokac
vypadne z kroku, coz je vetsinou moc dobre poznat i bez odmerovani

> Chapu to z Vasi odpovedi tak, ze slovo "amater" je zde brano jako synonymum
> slova "pitomec" ;-) Bylo by pak zajimave zjistit, co je vlastne opakem amatera.
> Profesional? V jakem oboru? Ale to jen pro odlehceni.

pitomec ne, ale velmi casto maji lidi predstavu, ze stroje rizene PCcky
popiraji fyzikalni zakony, nedelaji chyby a z jedne strany se do nich
sype bauxit a z druhe strany vyjizdeji Octavky v provedeni WRC

> Kazdopadne bych vsechny amatery tak smahem neodsuzoval. Zvlast kdyz
> nevime, k cemu maji ty vypalky slouzit. Laser bezne reze se zarucenou presnosti
> +- 0.1mm. A to pro velmi-velmi mnoho dilu muze byt klidne dostacujici finalni
> presnost i dostacujici kvalita povrchu. Jiste ne vsude, ale to ne-pitomec vetsinou
> dokaze posoudit sam.
>
> *****************

no a jsme u toho amaterismu - pruvodni dopis - pak se nedivim, ze jsou
tady takove zkusenosti
az nekomu budete posilat schema tak mu tam take nepiste hodnoty a misto
toho mu k tomu poslete pruvodni dopis - bajecne

> Nevim, proc bych do toho mel motat CAM?
> Samozrejme se muzu mylit, bude to moje prvni paleni. Ale stravil jsem s tim
> technologem, co pripravuje vyrobu, docela dost casu, dobre jsme si pokecali.
no fajn - neni nad osobni pristup - jak to budete delat az to budete
muset poslat na druhej konec CR? ja vim poslete pruvodni dopis: 'tamten
horni roh udelejte R15 a ten vpravo uprostred R10"

> A pro me z toho vyplynulo, ze optimalni je poslat mu vykresy v DXF, idelalne
> co vypalek, to jeden vykres. A k tomu jen specifikaci materialu a pripadne
> nejake speciality, jako napr. ze zrovna u tohoto rohu zalezi na radiusu.
to je porad o tom samem...to je lidova tvorivost