Bezduvodne zasekavani CNC v pravem uhlu [Re: rezani hliniku laserem]

Marek Peca marek na duch.cz
Úterý Leden 7 12:03:56 CET 2014

> co se tyka absolutni presnosti tak jsou na tom krokace lepe - chyba na nich
> nemuze byt z principu vic nez 1/4 kroku

Jasne, dokud neztrati krok. A predpokladam, ze pokud pujde o tuning co
nejmensiho zaobleni, tenhle cinitel nabyde na vyznamu.

> uzavrena smycka u serv vam garantuje JEN to, ze se vam nestane to, ze
> ztratite krok/polohu jako u krokace - nerika nic o tom s jakou presnosti se
> kopiruje pozadovana draha - servozesilovac je normalni PID regulator takze
> pokud se kouknete na ruzne grafy ustaleni regulacni smycky zjistite, ze ty
> prekmity tam z principu vzdy jsou (na rozdil od krokovych motoru) -
> servodriver jen hlida, ze nedoslo k prekroceni nejake maximalni odchylky a
> pokud ano tak celou masinu stopne

Nastesti nemate pravdu, prekmity tam vubec byt nemuseji. Staci naladit
(pokudmozno robustne) obvod na astatickou odezvu v uzavrene smycce.

> problem amateru je ten, ze nemaji predstavu o tom, co lze a co ne a jak
> takova vyroba funguje a co lze od daneho stroje cekat
>
> pokud nekdo zada do vyroby paleni laserem do hliniku a povazuje to za finalni
> obrobeni tak je to usmevne... spravne by mely byt vsechny pracovni plochy
> vypaleny s pridavkem a nasledne obrobeny na presny rozmer s pozadovanou
> toleranci a kvalitou povrchu

Amater (prinejmensim ve strojarine) jsem naprosty, ale predpokladam, ze
pokud ma konstrukce vystaci s uvedenou toleranci a drsnosti, muzu za
finalni krok vzit cokoli, treba stipani sekyrou. Proc bych to mel
prodrazovat dalsim obrabenim povrchu? S toleranci a drsnosti procesu bych
nemel nejmensi problem (a ani se sesikmenim atd.), problem jsem mel s temi
neohlasenymi obloucky navic :-)

ZdraviM.P.