Jak na statistiku rychlosti a směru větru?

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Leden 6 20:19:11 CET 2014

RRDtools je nástroj, který nejen generuje grafy, ale hlavně uschovává data v
roundrobin databázi. Přesnou teorii jsem nějak se nesnažil pochopit, ale
funguje to.

Níže je výsek z generátoru denních grafů na vítr.

RRDs::graph "$name2",
"--vertical-label=rychlost vetru m/s",
 "--right-axis","1:0",
  "--title", "Vitr",
  "--start", "now-1d",
  "--end", "now",
"--imgformat","PNG",
  "--width=1024",
  "--height=600",
  "-E",
  "DEF:avg=$rrd2:avg:AVERAGE",
  "CDEF:hladka=avg,3600,TRENDNAN",
  "LINE1:hladka#0000FF:Prumer\l",
  "DEF:max=$rrd2:max:AVERAGE",
  "CDEF:hladka1=max,3600,TRENDNAN",
  "LINE1:hladka1#FF0000:Narazy\l"

Podstatný je ten řádek CDEF:hladka=avg,3600,TRENDNAN
Ta hodnota 3600 ovlivňuje časový úsek za jaký se průměrují data. U grafů za
další období ji patřičně zvětšuji - (týdenní graf je 3600*7, měsíční *30 atd)

V databázi jsou hodnoty bez jakýchkoliv úprav.
Do databáze hodnoty přibývají každých 5 minut.

Zapik

--

Petr "Zapik" Zapadlo