Trochu OT - CO2 a fyzika

Neděle Leden 5 16:09:11 CET 2014

Pokud vim, tak se jako ekologicke medium do klimatizaci treba v autech
muze pouzivat  CO2 - jak to teda muze fungovat, kdyz nad 30a neco stupnu
se jiz CO2 neda zkapalnit a na tom je snad princip vsech techto
tepelnych cerpadel zalozen... Nebo to nevadi? Ale ja nabyl dojmu, ze v
tom superkritickem stavu uz nedochazi k prenosu skupenskeho tepla...

Dne 5.1.2014 15:58, gatilo napsal(a):
>   5.1.2014, 15:51:36
>
> Totez se povedlo i me, kdyz jsem v garazi prenasel kanistr destilky od
> vrat, kde bylo dost zima, dale do garaze. Cely objem ze 3/4 plneho 5l
> kanistru razem zmrzl v okamziku, kdy jsem jej polozil na polici.
> Obdobne se casto chova i podchlazene pivo. Ve flasce stale tekute, ale
> v okamziku kdy ji ziznivec otevre, pivo v celem objemu zmrze a
> nestastnik musi dlouho cekat, nez muze tryznivou zizen uhasit. :-)
>
> S pozdravem Pavel
>    mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>
> --

>>> 2. Voda nemůže být v kapalném stavu pod cca -20 st.C