Trochu OT - CO2 a fyzika

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Neděle Leden 5 13:32:20 CET 2014

Vůbec ne, ten kritický bod funguje tak, že při nárustu teploty se
postupně stírá rozdíl mezi kapalinou a plynem a nad kritickým bodem
kapalina i plyn jedno jsou :-) Ale funkci hasičáku to moc nevadí a
tlak roste jen postupně. Při 31 stupních tam máte cca 70 barů, což
není tak moc. Zkušební tlak těch hasičáků bývá tak 190 barů a navíc má
pojistný ventil.

Aleš Procháska