VHDL - hloupe otazky 2.0

Marek Peca marek na duch.cz
Neděle Leden 5 09:29:19 CET 2014

Celkove je to ptakovina bez rozumneho uzitku, ale co kdyby k jejimu reseni
vznikla znovuvyuzitelna cast HW...

Myslim, ze rozumne reseni by mohlo vypadat nejak takhle: draha paprsku za
dobu jednoho snimku projede jen urcity maly pocet bodu, rekneme max. par
tisic, nikoli pul milionu. Souhlas?

Pokud tento predpoklad plati, pak by slo delat nasledujici. Behem
simulovaneho letu paprsku kazdy bod ulozit do _prioritni fronty_, s tim,
ze "priorita" je dana poradim pixelu na vystupu, tedy x+w*y. Z fronty se
to pak bere behem vystupu tak, ze pokud souhlasi
adresa==priorita==x+w*y==t(pixelclock), pak se vyprdne prislusny jas,
jinak 0. Tim je usetreno nejakych 90..99% pameti, snad by melo jit
vystacit i s rychlymi integrovanymi a sikovne dvouportovymi BRAM v FPGA.

Co je na tom obtizne (ale quli cemu tenhle cirkus muze mit aspon naznak
smyslu): implementovat tu prioritni frontu. Nehledal jsem, treba to uz
najdete rozumne implementovane. Pokud ne, muze to byt zajimave vytvorit.
Vlozeni by melo byt proveditelne za k*log2(N) kroku, kde N je max. delka
fronty (necernych pixelu). V iteracich by melo stacit posouvat adresni
slovo o 1 bit doleva a podle komparace vetsi/mensi pak davat LSB 0/1.
Myslim, ze je to hezka uloha. Pokud to zmaknete, nasdilejte vysledek.
Tohle by se totiz mohlo nekdy zase hodit.

ZdraviM.P.