Trochu OT - CO2 a fyzika

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Neděle Leden 5 00:48:42 CET 2014

Odpověď opět hledejte ve fázovém diagramu vody.
1. Nerozbitná schránka nemůže prasknout.
2. Voda nemůže být v kapalném stavu pod cca -20 st.C
3. Existují i jiné druhy ledu než ten běžný Ih a ty mají hustotu větší
než voda v běžných podmínkách (cca 1000 kgm^-3).

Takže když to budete postupně ochlazovat, bude to postupně zamrzat,
přičemž poroste tlak. Když budete v ochlazování pokračovat, led Ih se
bude měnit na led III, později na II a tlak bude patrně klesat. Nebo se
spíš bude držet někde kolem 200MPa, to už neumím odhadnout, fázové
přechody mezi různými typy ledu neznám. Můžete to vyzkoušet, 200MPa zase
není tak moc, ale běžná tlaková láhev vám praskne.

Mrazík