Trochu OT - CO2 a fyzika

mcmlxxx mcmlxxx na hantec.cz
Sobota Leden 4 20:20:54 CET 2014

V hasícím přístroji je jak kapalina tak plyn. Kolik je čeho záleží na
tlaku. V plném přístroji je nádoba téměř plná kapaliny. Lze to poznat tak,
že přístroj nakloníte a cítíte přelévání kapaliny.  Ta stoupací trubka je
tam na to, aby jste při hašení odebíral ze dna vždy kapalinu která se
vypuštěním z ventilu přemění na sněhové vločky CO2 - a tento sníh hasí.
Pokud by tam trubka nebyla , tak by jste hasil jen plynem, což by bylo
spíš takové dušení, než hašení :)