VHDL - hloupe otazky 2.0

hw na itherm.cz hw na itherm.cz
Sobota Leden 4 15:22:46 CET 2014

Paralelizaci, kdyz nactu vzdy 32bit a ven jde jen 8bit

Napisu o co mi vlastne jde, mozna nekoho napadne lepsi reseni.

Jedna se prevod vektoru na rastrovy vystup. Tzn mam XYZ data a vystupem je
VGA.
Mam aktualni relativne funkcni reseni ktere ma 40MPS AD prevodniky,
144makrocelove CPLD a 512x16 10ns RAM. S timto HW jsem schopny delat 800x600
pri cernobilem 4bpp.

Ted v druhem kroku bych chtel vynechat analogarinu a vse delat digi pri
vetsim rozliseni, vetsi bitove hloubce a zaroven do vga vkladat barevny
podklad.
Data ted beru jeste primo digitalne z procesoru a vse co kreslilo vektory
(DA prevodnik, analogove integratory X a Y) mam prepsane do FPGA

Ukol tedy je do framebufferu kreslit na souradnice podle XY. Data jsou
nahodne a aby byly cary spojite je to treba delat rychle (20-30ns). Proto
napriklad nejde pouzit dynamicka pamet.
Framebufferu je potreba mit vic a vzdy do jednoho kreslit a z druheho
generovat VGA vystup. (idealne 3, jeden vykreslujeme, druhy mazeme, do
tretiho kreslime vektory)
No a protoze chci vkladat barevne pozadi pod vektory, tak musim toto pozadi
mit nekde ulozene. U pozadi chci 8bit na barvu (paleta) a 4 bity na
pruhlednost. Tzn 12bitu

Pri kresleni tedy nactu 32bit z framebufferu, tim mam jas 4 pixelu, z druhe
casti ram nactu barvu pozadu a jeji pruhlednost (toto musim udelat jako 2x
read) vyhledam prislusne barvu v palete a vypocitam RGB pro pixely dopredu.
Behem teto doby musim v jinem framebufferu linearne mazat a do tretiho
nahodne kreslit podle XY. To vse pri spolecne datovce a spolecne adresovce
(malo pinu)
Jeden frame ma 768x768=589824Byte

Vzhledem k poctu pinu mi vychazi ze vic nez 32-36bit datovku mit nemuzu, tzn
neco jako 1Mx32bit (nebo 1Mx36bit ram) se mi podari pripojit, vetsi uz je
problem.
Rozlisenim vga se chci dostat na 1024x768 pri 60Hz, aktivni oblast bude
768x768

Pri 4ns ram si myslim ze to jde celkem v klidu delat, jen je to drahe reseni
(RAMky)
Mozna jsem ale prehledl nejakou fintu jak usetrit cas.

Kdo se docetl a chape o co mi jde, tak gratuluji ;-)

Pavel