Smerovani portu

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Leden 2 07:19:20 CET 2014

ZprávaDobry den,
1. Nyni navazuji spojeni ze stejne site, protoze jsem to chtel vyzkouset a jinou sit k dispozici nemam
2., 3. ano
4. zde si nejsem jisty, ale cokoli z vnitrni site ma pristup do vnejsi site, z vnejsi site je pouze jediny port smerovan na server

Pokud by platilo to, co pisete nize, musel by WireShark na serveru zaznamenat nejakou komunikaci, ale ten paket z WiPortu se k nemu nedostane, pokud je posilan na verejnou IP.

Ta sit je jeste trosku slozitejsi: vnitrni sit je pres router, pripojena na WiFi adapter poskytovatele pripojeni. Napr na seznam vypada cesta takto:

Výpis trasy k www.seznam.cz [77.75.76.3]
s nejvýše 30 směrováními:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.15.1
  2     2 ms     5 ms     5 ms  10.11.168.1
  3     6 ms     6 ms     2 ms  10.11.254.181
  4     4 ms     3 ms     2 ms  10.10.10.213
  5     4 ms     2 ms     2 ms  bond-cgn-sit.ujd [10.10.10.10]
  6     3 ms     2 ms     4 ms  unassigned-81-90-244-81.ujezd.net [81.90.244.81]

  7     3 ms     3 ms     2 ms  v206-r1.2connect.cz [109.205.72.65]
  8     9 ms     3 ms     3 ms  nix2.seznam.cz [91.210.16.194]
  9     3 ms     3 ms     2 ms  77.75.75.210
 10     3 ms     3 ms    10 ms  www.seznam.cz [77.75.76.3]

192.168.15.1 je IP routeru vnitrni site.

Nicmene moje verejna IP je 81.90.250.131 Tak ji take vidi www.grc.com nebo tracert.com . Jak je to ale u poskytovatele (ujezd.net) udelane, ze tato IP vubec neni v ceste tracert nevim.

Jde mi o to, zda se snazim o nesmyslne a pokud pristup bude z jine site, bude vse fungovat (ale rad bych to nejak overil) nebo mam nekde chybu.

Martin Zaruba