Smerovani portu

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Leden 1 15:48:51 CET 2014

Snažím se zprovoznit vzdálený seriový port přes Lantronix WiPort. Pokud se z WiPort obracím přímo na server, kde běží příslušná služba (zatím portredirector), vše funguje a WireShark zobrazuje paket požadavku na spojení od WiPort i odpověď serveru a na WiPort se rozsvítí kontrolka, že spojení je navázáno.
Na routeru mám nastaveno směrování příslušného portu na server. Předpokládám, že korektně, protože pokud pomocí https://www.grc.com otestuji příslušný port na mé veřejné IP, je port otevřen a Wireshark zobrazí paket z 4.79.142.202 i odpověď serveru. Pokud se ale z WiPort obracím na veřejnou IP, místo přímo na server komunikace nefunguje (ani WireShark nic nezobrazí). Nemám ale jiné připojení k internetu na vyzkoušení, tak jsem předpokládal, že data projdou z WiPortu přes router na veřejnou IP (tak jsem to nastavil ve WiPortu) a zde budou přesměrována zpět na router, kde je pak příslušný port směrován na server. Ale nefunguje to. Je to chybná úvaha nebo jsem ještě na něco zapomněl?
Martin Záruba