[OT] gigabitovy switch 16 nebo 24 portu

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Únor 27 09:21:03 CET 2014

Zdravim,

nemel byste nekdo dopouceni na gigabitovy switch sestnacti- nebo
ctyriadvacetiportovy a totez osmiportovy?  Sestnacti by mel tak nejak zatim
stacit (aktualne mam obsazenych devet portu), ale zatim mi vsechno jede na
stovce. A protoze ted delam nejakou domaci rekonstrukci, bude se predelavat
i sit a rad bych gigabit, jen nevim, po cem sahnout. Nepotrebuju
managovatelene prvky, bohate by zrejme stacil nejaky SOHO model, jenze v
tomhle segmentu je toho na trhu docela dost.

Docela dobrou zkusenost jsem mel s nekolika TP-Linky (akorat ze se
stovkovymi), tak nevim, jestli tuhle znacku poridit i gigabitovou, jde mi
samozrejme o takove ty zbytecnosti, jako propustnost, latence, snizovani
rychlosti v pripade pripojeni stovkoveho zarizeni (kdesi jsem zaslechnul, ze
nektere levne switche jsou pak ochotne prejit cele do stovkoveho rezimu, coz
by se mi asi moc nelibilo, par stovkovych zarizeni mi tu zbyde) a celkova
spolehlivost (nerad bych za dva roky menil kondenzatory a za tri roky celou
bednu), dalsi varianta by mohl byt treba Netgear (kdysi jsem od nich neco
pouzival a jeden stovkovy switch mi v "externim pracovisti" jede uz cca
deset let, tak nevim, jestli se od te doby nezkazili a jen "nezapomeli"
snizit ceny).

Financni limit mam navic relativne nizko, docela rad bych se vesel do tri
tisic s jednim zarizenim (budu potrebovat dva, druhy bude stacit osmi- nebo
i petiport).

Date nekdo tip?

Diky.

Pavel Kutina

---
Tato zpráva neobsahuje viry ani jiný škodlivý kód - avast! Antivirus je aktivní.