Ethernet switch LINKSYS

Martin Persich persich na transcon.cz
Středa Únor 26 12:32:17 CET 2014

Rád bych se zeptal, zda-li se někdy, někdo náhodou nesetkal s podobným
jevem. Ve firmě máme switche LINKSYS SRW2048, u kterých se začal projevovat
zajímavý jev. S nárůstem zatížení sítě začalo docházek k výpadkům komunikace
mezi jednotlivými zařízeními (ztrácejí se UDP pakety -  cca 2 %, někdy jsem
měl pocit, že snad 10 %, komunikace TCP se neúměrně protahuje vlivem
násobného opakování, ...). Po několikadenním laborování jsem zjistil, že na
to má naprosto zásadní vliv MAC adresa, respektive její dva nejnižší bity!
Pokud jsem nastavil 3 ze čtyř možných kombinací, bylo vše ok, nezaznamenal
jsem prakticky žádný výpadek. Pokud jsem nastavil čtvrtou kombinaci bitů,
tak to ihned začalo vypadávat. Zkoušel jsem postupně snad 30 adres a každá
čtvrtá je problematická. Projevuje se to na koncových zařízeních různých
výrobců, tzn. nepozoroval jsem vliv prvních 3 Byte MAC adresy.
Všechny switche jsou prakticky v základním nastavení, prozatím žádné VLAN
(já vím ... ale dojde na ně, situace se stává neúnosnou ...).
Případně máte někdo tip na něco funkčně a cenově "rozumného" (počítal bych
už tak dohromady cca 150-200 portů ...) ?
Martin. persich na transcon.cz