RE: OT: Magnetická brzda

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Únor 22 20:35:51 CET 2014


Ještě doplnění: http://youtu.be/E97CYWlALEs

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Šerých Jakub
Sent: Saturday, February 22, 2014 8:15 PM
To: HW-news
Subject: RE: OT: Magnetická brzda

Ne, na vznik proudů skutečně stačí permanentní magnet a pohyb kolem nějakého vodiče (kolejnice). Náš fyzikář s oblibou ukazuje pokus, kdy se školní magnet vhodného průměru nechá propadnout obyčejnou topenářskou měděnou trubkou. Je krásně vidět, jak padá k zemi ladně a pomalu. Jen je problém při zpomalení toho pohybu (dobržďování vlaku), to pak přestává fungovat. 

V tom posledním odstavci o japonském vlaku právě stojí, že byl problém při vysokých rychlostech, kdy se kola velmi snadno utrhnou do smyku. Takže tam byla právě brzda vířivými pohyby vymyšlená pro prvotní brždění při vysokých rychlostech. Ale báli se, že to tak ohřeje kolejnice, že se jim zvlní, tak to nakonec nerealizovali. 


Jakub Šerých



Další informace o konferenci Hw-list