OT: Magnetická brzda

balu@home balu na k-net.fr
Sobota Únor 22 19:31:06 CET 2014


vela tam podla mna netreba. Pre vytvorenie magnetickeho pola je dolezity 
je prud, nie vykon. To sa dosiahne lahko.
Nasiel som zaujimavy clanok http://www.jrtr.net/jrtr20/pdf/F52_Tech.pdf
uplne posledny paragraf o tom pojednava (jednosmerny prud v cievkach 
vytvara striedajuce sa magneticke poly)
Vysoky prud asi ani netreba, len tolko aby sa dosiahla indukcia blizko 
saturacie. Dalej to uz asi nema zmysel. U zeleza to zase az tak vysoko 
nie je.
b.




On 22/02/2014 18:57, Alexandra Svobodová wrote:
> Otázka zněla, jak veliký musí být proud cívkami, aby byl cítit nějaký
> brzdný účinek. A také, jestli se cívky musí budit ss nebo st proudem.
> Tedy pokud se budeme bavit o tom brzdění pouze magnetickým účinkem a
> vířivými proudy.
>
> O tom, že magnetismus může fungovat jako brzda vím, však tak funguje i
> klasický elektroměr, ale připadá mi nemožné vybudit magnetické pole
> takové intenzity, aby to zastavilo vlak vážící třeba 2000 tun (dva
> tisíce). Myšleno tedy prostředky dostupnými na lokomotivě, ne v tunelu
> CERNu :-)
>
> Saša Svobodová
>


Další informace o konferenci Hw-list