OT: Magnetická brzda

balu@home balu na k-net.fr
Sobota Únor 22 18:18:46 CET 2014


v tom clanku na wikipedii pisu, ze boli takto vybavene Shinkanseny az do 
nejakeho najnovsieho modelu, ktory ma motory vo vavsine naprav. Tak to 
asi zmysel ma...
b.


On 22/02/2014 18:15, Vláďa Anděl wrote:
> Nechápu, proč by se někdo měl snažit o konstrukci indukční brzdy, když v
> té tramvaji je a dostatečně účinná. Standardně se brzdí motorama do
> odporu a až při velmi nízké rychlosti, když tohle nestačí, se používají
> třecí brzdy.
> Anděl
>
> On 22.2.2014 17:26, Alexandra Svobodová wrote:
>> Dobré odpoledne,
>>
>>     dostala jsem se do menšího sporu s jedním člověkem a myslím si, že
>> ze mne dělá blbce. Ale pro jistotu se zeptám i zde chytřejších
>>
>>     Ten člověk mi tvrdí, že magnetické brzdy tramvají a některých
>> vlaků nepracují na principu toho, že se brzdný trámec prostě přisaje
>> ke kolejnici, čímž vznikne značné tření a vozidlo tak rychle zastaví,
>> ale na tom, že magnety budí v kolejnici vířivé proudy, ty pak budí
>> další magnetické pole a působení obou magnetických polí na sebe se
>> vozidlo zastaví.
>>
>>     Teoreticky má určitě pravdu, takto se brzdit dá, ale jak by musel
>> být veliký proud v cívkách, aby tímto způsobem dokázaly zastavit
>> pohybující se vozidlo vážící třeba 500 tun? Navíc mezi cívkami a
>> kolejnici by měla být nějaká vzduchová mezera... A stačí k vybuzení
>> vířivých proudů stačí i jen pohyb magnetu buzeného stejnosměrným proudem?
>>
>>     Nejde mi o exaktní výpočty, ale tak o rámcovou představu.
>>
>>     Saša Svobodová
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>


Další informace o konferenci Hw-list