OT Kvíz na víkend

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Únor 22 14:01:36 CET 2014

Zdravím,
  mám tu jeden telekomunikační kvíz na víkend, inspirovaný tím, co aktuálně
dělám.
  V práci nyní ladíme IN aplikaci pro omezení maximálního současného počtu
volání. Něco jako simulace pevného počtu okruhů pro VoIP provoz. Přes víkend
běží zkušební běh s generátorem volání a vyhodnocovačem průběhu experimentu.
Parametry jsou tyto:
  1) Generátor generuje každou sekundu 1 požadavek na volání (iniciuje hovor).
  2) Hovor prochází přes platformu, která má za úkol limitovat maximální
     současný počet hovorů na 50.
  3) Pokud již platformou prochází 50 sestavených hovorů, další je okamžitě
     (bez čekání nebo jiné prodlevy) odmítnut, opouští systém a je registrován
     jako neuskutečněný.
  4) Pokud je hovorů méně než 50, hovor platformou projde a na druhé straně
     je okamžitě vždy přijat (účastník se přihlásí). Takový hovor je pak
     registrován jako uskutečněný.
  5) Takto navázané hovory jsou pak ukončovány za náhodnou dobu v rozsahu 10
     - 120 sekund. Pseudonáhodný generátor by měl mít přibližně rovnoměrnou
     distribuční funkci (což neodpovídá telefonnímu provozu, tam má distribuční
     funkce délky hovoru tuším Poissonovský chaarakter).
A teď kvízová otázka: Kolik % hovorů projde, případně kolik bude odmítnuto ?
Pozn.: Ne že bych to uměl exaktně vypočítat :-). Kdysi jsme to brali, je na
to celý předmět (dnes se jmenuje Teorie hromadné obsluhy) a dokonce jsem na
toto téma měl i DP, ale od té doby jsem se této problematice nevěnoval.
Vaše výsledky (if any) budou porovnány s naměřenými daty, uvidíme, kdo bude
nejblíž :-).

Zdraví Pavel