LF33 - prekmit napajeni?

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Pátek Únor 21 12:06:44 CET 2014

Možná, že nepůjde jenom o překmit, ale o celkovou stabilitu. Mám s LF33
také tuto negativní zkušenost. Kdyby to potvora kmitalo alespoň pořádně,
ale to ne, jen si to tak lehce pokmitává kolem jmenovitého napětí a
samosebou ještě v závislosti na zátěži. Takže procesor běží a že je něco
v nepořádku jsem poznal až z toho, že AD převodník vyhazoval nesmysly.
Nakonec jsem usoudil, že pro těch asi 20mA je to dělo na komára a ve
finále jsem tam dal nějakou blechu v SOT23 od TI. A je pokoj. LF33
potřebuje pořádně zatížit, pak dá pokoj. Pro úplnost - na výstupu bylo
jen pár blokovacích kondů 220nF, elyt žádný. Byl to prototypový bastl,
takže je dost možné, že nebyly zcela korektně natahané země, ale ten
brouček od TI v tom pak nekmital, když se ta LF33 zatížila 100-200 mA,
tak to taky přestalo. Elyt na výstupu způsobil jen snížení frekvence
oscilací.

Mrazík