LF33 - prekmit napajeni?

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pátek Únor 21 11:22:12 CET 2014

Princip LDO je postaven na nestabilite regulacni smycky, kterou lze
podminecne stabilizovat. Prvni pol je primo dan pouzitym P prvkem (PNP,
P-MOS), druhy pol je dany vystupnim kondem (typicky urcenym ESR), treti pol
je dany svazanim chyboveho zesilovace s vykonovym prvkem, jedina nula je
dana opet vystupnim kondem. Zisk regulacni smycky je dany ziskem chyboveho
zesiku, ztrate v delici (ktery urcuje vystupni napeti) a ziskem vykonoveho
prvku. Ve "starych" LDO s PNP tranzistorem je to cele dost nahrane, diky
malemu zisku. Moderni P-MOS LDO jsou na tom lip. Typicky z empirickeho
hlediska musite resit oblast v maximalni zatezi; a proto je pro vas
neprijemne pouzivat kvalitni kondenzatory, ktere mohou vyvolat velke proudy.
Proto je bezne v AN zminka o seriovem odporu. Vyrobci po desetileti vyroby
zjistili, ze to nemohou nechat na uzivatelych a proto moderni LDO snesou i
diletantske zachazeni ;).

JM

P.S. Nejak mi unika, proc pouzivat LDO pro regulator z 12 V na 3,3 V? V
tomto pripade by me nenapadlo pouzit nic jineho nez nejaky spinany zdroj
(napriklad simpleswitcher se 3 soucastkami a cenou pod 1$).