OT: Zmena mobilniho operatora

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Únor 20 13:08:09 CET 2014

Dne 19.2.2014 23:31, Pavel Troller napsal(a):
> Zdravím,
>    pravdu mají ti, kteří říkají, že to NEJDE.

Otázka je ,  jestli to NEJDE, nebo jestli by to ŠLO.  A já říkám, že by
to šlo, kdyby....
> Každý operátor má své SIM a je
> to ze mnoha důvodů. Důvod s šifrováním je jeden z nich - klíče ke kartám
> jsou velice střeženým tajemstvím, doručují se do AUC (autentikačního centra)
> velice bezpečnými a sofistikovanými cestami a když už tam jednou jsou,
> nedají se z něj dostat zpět, takže nehrozí, že by váš klíč operátor jen tak
> předal jinému.
Klíč ne, ale jeho hash, nebo nějakou část zašifrované databáze ano. Nebo
mu ho mohu předat sám, (-:  existovaly SIM
karty, ze kterých nebyl žádný problém IMSI a Ki vyčíst. Je to tak 10
let, co jsme si s tím   s Alešem Filipem hráli.
Vzpomínám , jak dal na web svoje IMSI a Ki ( nějaké testovací karty ) a
za chvíli už mu volali z jeho SIMky ostatní.
Aleš tenkrát psal, aby jsm mu to neprovolali  :-)

Další otázka je, zda by si dokázal operátor to IMSI a Ki dát do vlastní
databáze. Ale i to by myslím nebyl nepřekonatelný problém.
Zkusím to zjistit - zeptat se u kováře :-)
>    To, že byste "jen" roamoval v síti jiného operátora na původní kód sítě
> je taky nesmysl, protože abyste mohl roamovat, musí vás původní síť znát a
> roaming povolit a pokud z ní dáte výpověď, tak vás samozřejmě nezná. A nová
> síť vás za vlastního nikdy nepřijme, protože máte v SIM kód (MNC) jiné sítě.
> Jak prosté, milý Watsone :-).
"národní handover " už tady máme... T-mobile sdílí BTS-ky s o2 ,
minimálně je to odzkoušené.
A v tomhle případě musí mít přístup k databázi SIM oba zúčastnění. I
když BTS-ka je jen prodloužení
ústředny, a před ústřednou se to možná přepíná na tu správnou s tím, že
se upraví tarifikace....