OT Jen silnoproudo perlicka

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Únor 19 23:21:54 CET 2014


Zdravim,
  nene, on to fakt nebyl wattuv regulator, ale regulator odstredive-pruzinovy.
A inkriminovane praskajici perko tam slouzi tusim ke vraceni posuvne regulacni
tyce vstrikovani do uzavrene polohy, takze pokud praskne, nic tu tyc netlaci
a ona naopak vyjede az na maximum, takze je z toho pak docela fofr... Vnejsi
regulacni prvek ("plyn") ovlada jen mechanismus toho governoru, ne vlastni 
regulacni tyc, takze pokud governor nemuze sam vratit regulacni tyc do stopu,
tak tou pakou muzete lomcovat jak chcete a nic to nedela :-).
  Tato problematika mne zajima, protoze mam taky takovy motor a chci si EC
postavit, ale ten muj ma regulacni tyc pristupnou z venku (nepouziva 
vstrikovaci cerpadlo jako celek, ale ma individualni cerpadla pro kazdy valec)
a ta tyc (ovladana governorem nasazenym na vackove hrideli motoru) je z venku
videt a v nejhorsim se da rukou presunout (pokud se nezasekne, o cemz hovori
i v oficialnim manualu k tomu motoru a tez doporucuji stop kladivem na 
vstrikovaci trubky :-) ).
  Zdravi Pavel

> Nevim tedy jak u EC, ale Wattuv regl klasicky perko nema (gravitacni) a 
> nebo pokud ma tak pusobi proti odstredive sile a regulace je negativni - 
> tedy cim vic je perko pretlacovano tim vic se ubira vykon - pokud perko 
> praskne tak by to melo stroj zastavit. Zac bych ty konstruktery 
> historickych stroju nepodcenoval...
>
> RV
>
> Dne 19.2.2014 20:56, Pavel Troller napsal(a):
>> Zdravím,
>>    k tomu pár poznámek :-).
>>    Ano, Wattův regulátor dieselu (jinak též známý pod názvem governor) je velmi
>> spolehlivý, pokud mu ovšem nepraskne perko. Pokud praskne, lidi losují, kdo se
>> odváží k té řvoucí mašině, snažící se urvat z betonového lože, a kladivem
>> přetluče vstřikovací trubky, protože to je v daném okamžiku nejrychlejší
>> metoda, jak to zastavit a zachránit alespoň něco :-).


Další informace o konferenci Hw-list