OT kviz na vikend

Marek Peca marek na duch.cz
Středa Únor 19 22:34:05 CET 2014

> Dnes som v praci riesil jeden bezny problem, ktory kolega nazval "uloha pre
> variacny pocet". Najdite krivku spajajucu dva body v priestore ked su
> definovane jej dotycnice v oboch koncovych bodoch a maximalna hodnota
> derivacie krivky po jej celej dlzke.

Mozna jsem po pivu s ladmanjem ponekud nablblej, ale je ta uloha
dostatecne zadana? Krivka v 3D (nebo n-D) prostoru -- beru; tecny v
koncovych bodech -- s tim nemam nejmensi problem; ale co znamena
"maximalni hodnota derivace krivky"?

Dovedu si predstavit, ze (x,y,z) je funkci nejakeho parametru t, podel
neho pak muzu derivovat -- ale tam jaksi vyhovi zcela libovolna krivka po
pronasobeni t konstantou ;-) Krome toho mohu mit derivace dx/dy, dy/dx,
dx/dz atd., ale tam uz jaksi z principu reciprocity nemuze byt podminka
splnena krome nejakeho velmi zvlastniho pripadu.

Patrne tam chybi jeste nejake dalsi optimalizacni kriterium, ci omezujici
podminka.

> Som zvedavy ci niekto dojde na to co som robil :-))

Jestli by nebylo lepsi to rovnou prozradit, aby bylo zadani uplne.

ZdraviM.