Dekodovanie UARTu

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Středa Únor 19 17:22:53 CET 2014

Ahoj,

Dňa 19. februára 2014 16:38, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal(-a):

> Aha, to je pokracovanie k
> http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2014-February/452501.html

Ano je to dalsi diel... A v kutiku duse dufam, ze to nie su zase nejake
profesionalne technologie, pretoze s profesionalmi, obzvlast zelenymi,
nemam dobre skusenosti a radsej obchadzam aj ich tiene. :)

> Najjednoduchsie, a mozno aj najlepsie, je mat nejaky balickovaci protokol,
> a v ramci neho na zaciatku vyslat nejaky konkretny dohodnuty znak, na
> ktory sa moze chytit prijimac. Typicky sa na toto zvykne pouzit 0x55='U',
> co je spolu so start a stopbitom sekvencia nul a jedniciek vsetky v trvani
> jedneho bitu. Samozrejme to znamena, ze na prijimacej strane mas nieco
> realtimove, obvykle mcu, t.j. nieco co vie odmerat cas medzi hranami a
> prenastavit baudrate, bo s PC ci UART-to-USB cipmi si takto neporadis.

Toto vsetko som domyslel aj ja. Dokonca ak by som pouzil moj oblubeny
pic16f690, tak ten ma aj auto baud presne na ten 0x55... Skor si vsak
myslim, ze riesenie s tym recovery je ovela robustnejsie a spolahlivejsie.
Samozrejme vyzaduje to iny pristup a pohlad na vec. Takze preto som sa
spytal. Nic ine ma nezaujima, teda nezaujima do tej miery, pokial to nie je
lepsie riesenie. Co riesenia, ktore sme tu prebrali minule nie su. A kedze
si myslim, ze to je typicka uloha resp. aplikacia, tak by to mohlo byt
kdesi aspon vysvetlene.

A.