zkusebni verze Office 2013 pro podnikatele

Čestmír Dobosz dobosz na gesgroup.cz
Středa Únor 19 12:32:23 CET 2014

Jenom pár řádků zkušeností s OFFICE365. Tři roky do zadu jsem byl nucen využít této služby
pro nějakou firemní doménu aby na ní běžel exchange. Tenkrát se to jmenovalo  BPOS.
Ekonomicky model vypadal 5,- ojro za uživatele, minimum bylo 5 uživatelů. Pak se to transformovalo
na Office 365 a licenční podmínky se za chodu měnily. První věc, byla ze předplatné musí trvat
nejméně rok. Lišácky je nastaveno že se automaticky obnovuje. Další změna byla, že se předplatné stalo
obtížně vypověditelným. (původně snadno klikatelně z webového ksichtu)
Musíte volat někam do Irska, tam po Vás chtějí i číslo očkovacího průkazu  a pokud vypovídáte před
uplynutím ročního závazku tak i penalizaci. Platba celé srandy pouze kartou.

Finančně to zatím vyšlo cca na 40.000,- Kc za což určitě nekoupíte ani server ani Exchange licenci, ale již nikdy vice !
V prvopočátku nebyl součástí žádný off-line kancelářský balík. Pouze Exchange a snad Sharepoint.

Vypovídám to mimo jiné proto, že jsem chtěl pro těchto 5 lidí zaregistrovat zdarma službu Live Custom Domains od Microsoftu,
ale při registraci Microsoft odvětil, že nemohu, protože je doména registrovaná u Microsoftu :-)

Takže doporučuji velice pečlivě čist smluvní podmínky a jejich případné změny. (což jsem neudělal)

Přečtěte si celé znění smlouvy o předplatném Microsoft Online:

http://office.microsoft.com/cs-cz/business/redir/XT103461530.aspx

Zdravím Cestmir