Externí baterka pro chytrý mobil.

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Únor 18 12:06:02 CET 2014

Tak uz jsem byl v okamziku tesne pred zaplacenim toho Ankeru 12000mAh,
ale nakonec jsem to stornoval.

At o tom premyslim z jake chci strany tak mi ta vsude proklamovana
vyhoda dobijeni z USB pripadne cim dal mene vyhodna - pokud se z USBcka
ta baterka bude dobijet deset a vice hodin jak je bezne tak je to v
terenu uplne na draka - pritom Lixx jsou schopne se dobit za 1-2 hodinky.

Opravdu se mi zda lepsi reseni vzit lipol dvouclanek (tech mam nekolik
7.2V/5500mAh coz je 39.6Wh - v Ankeru je jak jsem videl streva 4ks
Samsung 18650 3Ah coz je 43Wh), na nej navesit 2x LM2575 a dva USB porty
jako vystupy.
Tyhle stepdowny maji ridici vyvod ON/OFF takze kdyz tam pridam PIC,
ktery si bude hlidat napeti na zminenem dvouclanku tak vystupni menice
vcas vypne, zbyde mi jeste par vyvodu na nejakou signalizaci stupne
vybiti. To je v podstate velmi trivialni zalezitost. Jen bych uvital tip
na nejaky lowdrop stabilizator pro napajeni MCU s opravdu nizkou spotrebou.

Zbyva tedy vymyslet jeste nabijeni - mohu vyvest primo balancni konektor
a silove vyvody - v aute vozim prakticky neustale jednoduchou
autonabijecku - zbyva jeste vyresit jak to nabijet z nejakeho adapteru
(9-24V takovej je k mani skoro vsude) na 230V. To by asi slo vyresit
synchronnim menicem rizenym primo z MCU - to jsem si vyzkousel uz v
solarnim regulatoru. Muselo by se snimat napeti na vstupu a proud do
baterie - aby se chranila baterie pred nadproudem i samotny menic a take
by se dalo z poklesu napeti na vstupu po zatizeni omezit nabijeci proud
aby neshorel adapter.

To je docela pekna aplikace pro MCU ;-)

Radek Vicek

Dne 16.2.2014 13:00, Pavel Kutina napsal(a):
> Tak ano, zapina se to samo, ale zase se to v klidu samo vypne, zatim
> jsem si nevsimnul, ze by se to nejak vyrazne podepisovalo na zustatkove
> kapacite. Fakt je, ze je to funkce dobra predevsim k tomu, aby to bylo
> dostatecne cool a osobne bych asi dal prednost tlacitku, ale nevadi mi
> to a jako negativum to stale jeste nevidim.
>
> Samozrejme cesta se step-downem je taky mozna, ale ma to par hacku: K
> nabijeni potrebuju nabijecku nebo ubastlit nejake nabijeci obvody (Anker
> se nabije z USB), nema to ochranu pred hlubokym vybitim a nijak nevidim
> zustatkovou kapacitu.

> [...]

Pro případ, že tato zpráva obsahuje návrh smlouvy, Česká pošta, s.p. vylučuje možnost přijetí návrhu smlouvy s jakýmikoli změnami, dodatky či odchylkami. Navržení změn, dodatků či odchylek z Vaší strany považujeme toliko za podnět k dalšímu jednání o obsahu smlouvy. Až do okamžiku podpisu/uzavření smlouvy nejsme jakoukoli naší nabídkou vázáni. Výsledky jednání předcházejících uzavření smlouvy považuje Česká pošta, s.p. za nezávazné. Česká pošta, s.p. nenese žádnou odpovědnost za případné ukončení nebo přerušení jednání o smlouvě, a to bez ohledu na jeho důvod.

In the event that this email contains a contract proposal, Česká pošta, s.p. hereby excludes acceptance of the contract proposal with alterations, amendments and adjustments of any nature. Your proposal of alterations, amendments and adjustments may only be subject of further contract negotiation. Česká pošta, s.p. is not bound by any of its offer until the contract is concluded. Česká pošta s.p. considers the result of contract negotiations preceding the conclusion of contract non-binding. Česká pošta, s.p. is not liable for termination or interruption of any contract negotiation for whatever reason.