LPC11u14 a FreeRTOS

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Pátek Únor 14 09:30:47 CET 2014

V textu

On 02/13/2014 10:46 PM, Marek Sembol wrote:
> Zdravim zkusenejsi,
> pro domaci projektik jsem se rozhodl zkusit subj. Oficialni demo sice
> pro tuto kombinaci neexistuje, ale jelikoz podpora jadra M0 tam je,
> tak celkem nebyl problem udelat prelozitelny projekt. Po nahrani do
> kontroleru chodi (obligatni blikani LEDkou z tasku) A ted par otazek:
> 1) opravdu je to pouzitit na LPC11U14 tak bezproblemove, jak se mi jevi?
Pokud se dodrží zarovnání dat pro CM0 tak proč ne. Ne všichni to však
respektují a pak kód, který bez problému běží na CM3, na CM0 spadne do
hard-fault.
> 2) nebudu pouzivat USB, rad bych tedy vyuzil ty dodatecne 2K pameti.
> 2a) Neni v tom problem?
Zatím o žádném nevím.
> 2b) Musim pro vyuziti explicitne oznacovat globalni promenne atributem
> pro umisteni tam, nebo jde linker presvedcit, aby si tam promenne
> umistoval sam?
Můžete tam umístit celý .bss nebo .data, jak je libo. Je jen potřeba
trochu vědět, jak upravit linker skript.
> 2c) napadlo mne vyuzit ty dodatecne 2K pro rozsireni FreeRTOS heap.
> Nemate nekdo vhodne upraveny soubor heap_x.c ?
Pokud používáte newlib, hledejte spíš _sbrk() - to je právě to, co
ukusuje z haldy. Pokud to chcete mít úplně pod kontrolou, pak jde použít
třeba http://mirror.fsf.org/pmon2000/pmon/src/lib/libc/malloc.c.
Vypadá to sice hodně divně, ale fakt to funguje.
> 3) Jak zvolit "tick"? Zvolil bych si nejradeji 1ms, ale mam strach,
> abych nespalil prilisne % vykonu rezii. Mate nekdo predstavu kolik ta
> rezie bere? (hodiny 48MHz)

Tohle nechám jiným, RTOS nepoužívám, takže opravdu nevím.

Mrazík