Re: Stará zařízení a nové normy

Pátek Únor 14 08:48:36 CET 2014

V nasem panelaku byly svisle draty zalite primo v panelu nejspis uz od vyroby a
vodorovne byly hozene na podlahu a zalite betonem (k lustru vedly od vypinace
do bytu o patro vys, tam po podlaze a pak zas dolu). System vedeni jsem ale
nikdy plne nepochopil, napriklad nasim bytem ve 3. patre vedl predsini
telefonni kabel z 8. patra z druheho konce domu.

Kdyz jsme rekonstruovali, k lustrum to elektrikari privedli tak, ze priblizne
na miste lustru udelali diru do dutiny ve stropnim panelu a tou to volne
protahli ke zdi - ve vsech stropech vedou dlouhe dutuny od kraje do kraje - a
na svislo se to zafrezovalo do zdi. Co bylo potreba vest vodorovne se vedlo
podlahou, ktera puvodne byla vyrovnana (resp. asi mela byt ale rovne to
rozhodne nebylo) piskovym sajrajtem, ktery se drolil tak, ze se tam draty
pohodlne kolem zdi roztahaly. Tvrde (a to velmi) byly jen betonove kopce cnici
do vysky cca 5 cm nad okolni teren, dost jsem si uzil s jejich odstranovanim
aby se dala udelat podlaha fakt rovne...

D.O.