Tolerancia on-chip oscilatorov

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Únor 13 11:31:35 CET 2014

Ozaj, otvoril som si datasheet aj k 10f20x, a tam je len udaj v tabulke.

Ale ratal by som s tym, ze to na ten cely rozsah teplot nebude bohvieco,
tych 5% nepisu nahodou. A na tych grafoch pre ten PIC12F683 si vsimni, ze
ten graf (co bude asi priemer pre vela meranych kusov) v celom rozsahu
teplot a napati sice neuhne ani o percento, ale ten rozptyl ide aj do
+-3%, a to uz moze byt fatalne. Inaksie povedane, to, ze na jednom kuse si
zmerias nejaky priebeh, Ti nezaruci, ze to bude aj na inych kusoch tak.

Vsimni si este aj v datasheete pri tych udajoch v tabulke tie poznamky o
poctivom blokovani napajania.

Ak ten UART je obojsmerny, da sa robit autobaud resp. kalibracia podla
prijimanych dat.

>Mimochodom, nerobil si nejake experimenty s teplotou aj Ty?

Este nie, ale ma to caka :-| Kedze v tej mojej aplikacii to PICko je priamo
kvoli meraniu a vysielaniu teploty, tak asi budem moct kompenzovat tu
chybu rovno na zaklade merania teploty... :-)

wek