Kurvítka nonplusultra

Tomáš Mazouch mazouch na ica.cz
Čtvrtek Únor 13 09:14:04 CET 2014

Dne 12.2.2014 23:28, Josef Štengl napsal(a):
> Nechutným zastavováním ploten netrpí je WD :-)
> Mě pomohlo tohle
>
> hdparm -B254 -S230 /dev/sda
>
> -B255 (jak by si člověk myslel) nepomáhalo; vlastně je to nastavení
> které bylo.
>
> ced
>

> Ale musí se to zadávat i po probuzení a se zpožděním páč to zase
> nějaký rádobyšetrný skript vrátí (nebo je to defalut disku, nestudoval
> jsem)

Mam Seagate Momentus 2.5" celkem 7 kusu a hdparm -B254 v
/etc/rc.d/rc.local to vyresil. Neuspavam, takze nastavenim po probuzeni
se nezabyvam. IMHO je to platne jen do prvniho resetu/poweroff.
Vsiml jsem si toho kdysi na notebooku, kdyz jsem ho nejak krive polozil
a cosi zaclo drncet (vybuzeno rotaci disku). Zminene disky (podle zvuku
soudim) nezastavuji, jen snizi otacky, zaparkuji hlavy a samozrejme
inkrementuji LCC.
Muj sluzebne nejstarsi kus 250GB ma momentalne natoceno 32k hodin a nez
jsem mu na to prisel, zvladl 1.134 milionu(!) LCC. Furt jede. Druhy ma
26k hodin a 700k LCC, taky jede. Dalsi kusy uz maji mene brutalni cisla,
jsou mladsi a zakazal jsem jim to vcas.
Je ale mozne, ze WD "zelenina" bude toto nastaveni ignorovat, protoze
prece "uspora za kazdou cenu". Jeden jsem kdysi mel, nabehal nonstop
skoro 2 roky a odesel do 3 mesicu po prodeji (poslal jsem ho dal). Od te
doby se jim vyhybam.

   TomM