RE: Stará zařízení a nové normy

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Čtvrtek Únor 13 09:07:32 CET 2014

Dobrý den,

mám velmi podobný spor s jedním zákazníkem, který požaduje, abychom na
výrobek vystavili nové CE prohlášení o shodě, když skončila platnost jedné z
norem, na kterou se v CE dotazujeme. Proto jsem se zeptal v autorizované
zkušebně, kde byl výrobek měřen. Ze zkušebny přišla tato odpověď

Sděluji Vám, že k datu vydání ES prohlášení 21. 10. 2009 je norma ČSN EN
61000-4-6 ed.2:2008 platná, její platnost byla ukončena 1. 3. 2012. V době
vystavení prohlášení o shodě byla platná též původní verze normy ČSN EN
61000-4-6:1997, jejíž platnost skončila 1. 6. 2010. Obecná kritéria
akreditace požadují pracovat podle nejnovějších předpisů, což bylo v
protokolu citovaném na porohlášení dodrženo. Požadavek zákazníka považuji za
neopodstatněný.

S pozdravem

ing. Pavel Poucha

jednatel

 <mailto:pavel.poucha na papouch.com> pavel.poucha na papouch.com

Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o.

Strašnická 1a, 102 00 Praha 10

Tel. +420 272 732 827