Gamma zaric

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Úterý Únor 11 21:43:39 CET 2014

Kedysi sa to pouzivalo do nejakych plynovych lamp ci co, ale potom sa
od toho upustilo.
V sucasnosti tym grinpisaci strasia male deti a domaci bastlici si s
tym testuju GM detektory a ionizacne komory.

Alfa sice neprejde papierom a sklene detektory ho nezachytia (alfa
detektory maju tenke sludove okienko), takze tento rozpad je nam
nanic, ale rozpad toria nekonci pri radiu 224 resp 228, ale pokracuje
dalej a niektore s dalsich clenov rozpadoveho radu vznikaju beta
rozpadom, co je pekne detekovatelne tymi "beznymi" detektormi.

Podla stylu otazky kolegu Konecneho na testovaci y/B ziaric (a o tom
je tato diskusia, nie primarne o toriovych handrach) som usudil, ze mu
toto bude stacit, snad som sa az tak nemylil.