Jedovate svetlo LED?

Neděle Únor 9 11:30:03 CET 2014

Bílé ledky mají peek 450 nm, pro vytvrzování to asi stačí. Kratší vlnové
délky by tam být neměly. Je pravda že tahle modrá už není moc dobrá na
oči, když je jí tam hodně. Když se podíváte na ledky s kvalitním
luminoforem s indexem CRI 96, ta modrá je tam už celkem dobře potlačená.
Svítím s tím doma a to světlo je příjemné.
http://catalog.osram-os.com/catalogue/catalogue.do;jsessionid=0F580BDD7A0403E90C0EB5713A3643B0?act=downloadFile&favOid=0200000700016158000100b6
Když se podíváte třeba na spektrum ledky Cree XP-G (nebo XM-L,
kterékoliv jiné...) je tam ta špička, o které mluvíte.
http://www.cree.com/~/media/Files/Cree/LED%20Components%20and%20Modules/XLamp/Data%20and%20Binning/XLampXPG.pdf
Jak na tom jsou čínské ledky od kterých to spektrum ani nenajdete,
člověk může jen tušit. Ale je to levné a lidi to taky kupují. Asi na to
není každý tak citlivý. Mě vadí nejen blbé ledky, ale i některé CFL
úsporné žárovky.
Anděl