Material na rezonancni trafa ?

gatilo gatilo na centrum.cz
Úterý Únor 4 22:46:43 CET 2014

 4.2.2014, 22:32:32

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Draček Fráček napsal:

> Prolezl jsem co se dalo, nejake teoreticky pouzitelne materialy i
> nasel, ale jejich realna dostupnost v nevagonovem mnozstvi se limitne blizi 0.
> Po zvazeni vsech realnych moznosti jsem skoncil u ferritu s vzduchovou mezerou.
Tomu se, tusim rika, objevit ameriku. :-)

> [...]
> http://www.semic.cz/_obchody/semic.obchodak.net/prilohy/0-rm6v8p1se1508-ep.pdf
> Pokud ma jadro 0,83mm vzduchovou mezeru je AL=160nH/Z^2 a teplotni drift  vice nez vyborny.
> Nevim si pro zmenu rady s jinymi drobnostmi.
> Jak se podobne rezonancni trafo mota?
> Zda primar pres sekundar po cele plose civky  nebo naopak?
> Pripadne zda  primar a sekundar samostatne vedle sebe?
> Dalsi zahadou mi je montaz, Predpokladam, ze predrazeny platovy
> sroub z nabidky Semicu nelze pouzit pro pridelani na DPS a kovovy
> pro zmenu ovlivni parametry vzduchove mezery. Jak se to pridelava na DPS?
Profi reseni, je plastovej sokl s vyvody pro DPS a hrnek se na nej
pridela pruznou  plechovou sponou tvaru U.
Predrazeny platovy (asi plastovy) sroubek je castecne feritovy a
slouzi k dostavovani indukcnosti.
Mene profi reseni je pritahnout hrnek k DPS pomoci nejake desky shora
a 2 ci vice sroubu. Protoze tyto jsou vne mag. obvodu mohou vetsimou
byt bezne ocelove.
Uplne nejmin profi, je pouzit Ms,  Al nebo plastovy sroub skrz  hrnek.
Original doladovaci sroub v tomto pripade nejde pouzit. V nejake
minimalni hodnote se da ladit silou pritazeni, ale ferit rad praska a
plastovy sroub zase casem tece. Takze doladovat vnejsi kapacitou.
No ale furt jsem nijak nepobral, proc tam musi bejt to rezonancni
trafo, kdyz je s tim tolik problemu.