GME Re: Dalsi slevova akce na EZ430 Chronos...

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Únor 3 22:39:29 CET 2014

Původní zpráva ze dne 3.2.2014 od Kuba Jan:

> Tady za to chtějí 12000 kč. A určitě pro každý kousek nejezdí
> zvlášť. Na skladě to určitě není, protože dodací doba je 2 měsíce,
> peníze v tom tedy nemají.

> Chtěl jsem tím říct, že 100 procentní zisk, když by ta koncovka byla
> 5kKč chápu. Ale 12kKč je sakra předražené, když slovo zlodějina tedy
> není to pravé. Soudím dle reakce, že je to asi standardní věc. Já
> asi tomu současnému businessu nerozumím, ale vám jsou nejspíš takové
> počty blízké. :-(

Tak mé dotazy nebo rady snad vůbec nic nevypovídají o tom, jestli mi
takové počty jsou, nebo nejsou blízké. Chtěl jsem jen naznačit, že by
měla být každého věc, za kolik prodává, stejně jako je každého věc,
jestli nakoupí.

Navíc ani nemůžeme tušit, kde, za kolik a za jakých okolností oni
nakupují, jak řeší záruku, co musejí absolvovat, jaké je to pozadí.
Nebo třeba se jim to vůbec nevyplatí, tak mají tu cenu schválně
posazenou vysoko, aby ten díl nemuseli dodávat, a když už ano, aby na
tom vydělali.

Kde je ta hranice? 5 tisíc je ještě správná cena, 12 tisíc už je
zlodějna? Kdo takovou hranici stanovuje? Pro jiného to bude zlodějna
už za 1 tisíc, pro jiného je klidně přijatelná cena 12 tisíc. Je to
pro každého jiné. Já bych to prostě zlodějnou nenazýval. Oni prodávají
a nabízejí nějakou cenu.

Třeba plácnu takový jednoduchý příklad z praxe. Mnoho firem využívá
správce sítě. Takové ty firmy, které se vám starají o síť. Běžně jim
platí paušál třeba 10 tisíc měsíčně jen za to, že když bude problém,
pracovník přijede druhý den a začne problém řešit. Za toto řešení
ovšem firma zaplatí peníze od hodiny, tedy ten paušál je jen za to, že
se tím budou zabývat. A mnoho firem za to v pohodě platí.

Nebo druhý příklad z praxe, tuhle jsem viděl fakturu migrace Exchange
Serveru s cca 10 uživateli přes dvě verze. Dělalo to tuším 90 tisíc
bez DPH. Ptal jsem se majitelky, jak dlouho to dělali a odpověď byla:
"Asi 2,5 hodiny. Já jsem jim řekla, že nemůžeme být bez sítě dlouho,
tak to museli stihnout rychle."

Cítí se tito zákazníci podvedeni? Je to pro ně zlodějna? No není, jsou
happy, rádi ty prachy zaplatili.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem