LED Livarno z LIDLU - ucinnost

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Únor 3 21:22:52 CET 2014

Koupil jsem dnes jednu LED se závitem E27 model no.:Z31796 do lampičky k PC.

Teď měřím příkon upraveným LIDL-metrem ( bočník 10x )
Ukazuje mi to 4,9W chladič za "žárovkou" vzadu je rozpálený, že se nedá
udržet v ruce.

Ta samá LED-"žárovka" v provedení GU5.3 model no.:Z31215B koupená před
časem žere při 12V 0,25A, pouzdro hřeje sotva znatelně.
Příkon tedy přesně 3W, žárovka subjektivně i porovnáním pomocí
expozimetru svítí  víc.

Sečteno, podtrženo, síťové provedení LED-"žárovky" má horší účinnost,
měnič z 220V mnohem víc hřeje = menší životnost ( kondy atd...)
Ale nevím, jestli nemám třeba vadný kousek, může někdo otestovat teplotu
té reflektorové LED-"žárovky" na 230V ? Nejlépe ten model no.:Z31796

JaKub