Re: DS1307 jde blbě :-(

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Sobota Únor 1 18:05:30 CET 2014

Zdravím,

já s teorií taky bojuji.

Postavil jse generátor impulzů podle http://www.kerrywong.com/2013/05/18/
avalanche-pulse-generator-build-using-2n3904/
(http://www.kerrywong.com/2013/05/18/avalanche-pulse-generator-build-using-2n3904/)
(místo toho LT obvodu mám MC34063)

Dělá mě to 4 ns pulzy.

Trochu jsem s tím experimentoval.

Zapojil jsem dva  kabely 80 a 120 cm dlouhé spojené přes T.
http://ok1cjh.nagano.cz/TDR/celek.JPG

Dle předpokladů se impulz odráží od toho T a od konce kabelu.
http://ok1cjh.nagano.cz/TDR/wwwwwle0.bmp

Když to T ucpu prstem, tak to odráží víc.
http://ok1cjh.nagano.cz/TDR/rrrrrle0.bmp

Zkusil jsem spočítat rychlostní koeficient
http://ok1cjh.nagano.cz/TDR/yyyyile0.bmp

Za  25,8 us to urazí 4m.
vyšlo mě 0,517, ale mělo vyjít 0,66.

Tak mě napadlo, že tam možná bude vnášet chybu kabel k osciloskopu.
Předpokládám, že měřím    T_2m +X_offset

Tak jsem dal kabel 0,2 m a chci změřit  T_0,2m +X_offset
http://ok1cjh.nagano.cz/TDR/zzzFile0.bmp

A teď už nevím jak dál, mě známá teorie nefunguje.

Honza

Funguje to. Na konci se mě odráží pulz, skratovaný s opačnou polaritou.
Když ucpu Tčko prstem, tak je to taky vidět, ale narazil jsem na problém, že
mě nějak neplatí fyzika.
Zkoušel jsem spočítat činitel zkrácení a vyšel 0,517, ale měl by být 0,66.

Foto v příloze.
Honza